top of page

Vinkel- och rubrikverkstad - online

De viktigaste verktygen för att ditt material ska få den uppmärksamhet den förtjänar, kl 9 - 12

Startar 3 sep.
4500 kr exkl moms
Online

16 platser kvar


KURSBESKRIVNING

Vad är grejen egentligen? Vad är verkligen intressant för vår målgrupp? Och hur skriver man rubriker som fångar intresset – snabbt? Det är och har alltid varit centrala frågor i redaktionellt arbete. Nu ställer dessutom den tuffa digitala konkurrensen ännu högre krav på rubriker och vinklar för den som vill nå fram med sitt material. I den här kursen går vi igenom de viktigaste verktygen för att ditt material ska få den uppmärksamhet den förtjänar. KURSINNEHÅLL - Så kommer du fram till olika vinklar i ditt ämne - Hur bestämmer man snabbt: Vilken vinkel är relevant för din målgrupp? - Skillnaden mellan den digitala rubriken och rubriken i print - Rubriken som kontrakt med läsaren - Därför är digitala rubriker längre - Så har sociala medier påverkat rubriksättningen MÅLGRUPP Alla som behöver hitta träffsäkra vinklar och sätta rubriker som fångar målgruppen – inte minst i en digital kontext. KURSLEDARE: Jonas Elgh Jonas har stått mitt i den digitala transformationen sedan början av 2000-talet. Han Svenska Dagbladets webb under 15 år och har jobbat som konsult sedan 2016. Jonas har hjälpt många redaktioner att stöpa om journalistiken till en digitaliserad omvärld och bland annat lärt ut hur man hittar "klockrena" vinklar och rubriker.


Kommande sessioner


Avbokningspolicy

Efter att du bokat kommer en faktura skickas till den fakturadress du angett i bokningsformuläret. Fakturan ska betalas inom femton dagar. Om du bokar senare än sju dagar före kursstart, ska fakturan betalas inom tio dagar. Avbokning med full återbetalning kan göras senast sju dagar före kurstart. Om du vill avboka eller omboka, skicka ett mail till kontakt@komment.se med dina önskemål.


bottom of page